Dimarts 6 de febrer

20h CONCERT
Lloc: Antic Mercat de Torrent

ENTRADA LLIURE

Elia Casanova, veu 
Carles Magraner, viola d’arc 
Lixsania Fernández, viola d’arc i violó 
Sara Águeda, arpa

Diseño sin título

DOLÇA MEMÒRIA
Entre el renaixement i el barroc

Referir-nos al segle XVI com una de les èpoques més significatives i prolífiques de la història de la música implica, inexcusablement, fer al·lusió a una significativa relació de compositors i intèrprets el llegat dels quals va transcendir més enllà del temps i les fronteres. La música culta de l’època, eminentment vocal, va asseure els seus pilars i bases fonamentals d’un estil propi de la seua època. Però el renaixement musical va tenir també en la música instrumental un dels seus principals focus d’atenció que obrí les portes al barroc. Noves formes musicals com les disminucions, recercadas, glosses, les diferències o els tientos – associades principalment a instruments de corda i de tecla – van gaudir de gran popularitat hagut d’en gran manera a l’obra de l’encara avui considerat com el Bach espanyol, el compositor burgalés Antonio de Cabezón i al tractament d’autors com els quals es presenten en aquest programa. Doulce memoire és, en aqueix context, un reconeixement a aquesta figura fonamental de la història de la música. Un merescut homenatge als qui van projectar, des de la seua obra un inesborrable feix de llum que encara avui ens il·lumina, ens emociona i ens fa sentir, amb cada pols, la genialitat del seu llenguatge creatiu. Xicotets ornaments generats des de la cançó de Pierre Sandrin que diu:

“Doulce mémoire en plaisir consommée,  O siècle heureulx que cause tel scavoir,  La fermeté de nous deux tant aymée,  Qui à ens maulx a sceut si ben pourvoir .  Or maintenant a perdu són pouvoir,  Rompant li but de dt. seure espérance,  Servant d’exemple à tous piteux à veoir  Fini li bé, li mal soudain commence.  O cueur heureux, qui mect à nonchaloir ,  La cruauté, malice et inconstance ,  Qu’on voit souvent au féminin vouloir ,  La méprisant ne es pourra douloir:  Car la vertu croistra sa renommée,  Luy despartant pour si loyal devoir .  Doulce mémoire en plaisir consommé”.

Un text on la paraula imprimeix de seny a la música com en tota aquella que de la mà de Monteverdi obri les portes al contrast, a l’expresió dels sentiments pel text, a la nova pràctica musical que obriria els camins d’un nou estil, el barroc.
Programa
Cipriano de Rore
Anchor che col partire (madrigal) 

Richardo Rogniono
Passagi (viola d'arc)

Antonio de Cabezón
Glosado (arpa)

----
Alonso Mudarra
Claros y frescos ríos (canción) 
Fantasia X (arpa)

Girolamo Frescobaldi
Se l’aura spira tutta vezzosa (aria)
Canzon (viola d'arc)

----
Pierre Sandrin
Doulce Memoire (madrigal)

Diego Ortiz
Passagi (viola d'arc)
La Spagna, Romanesca y Folia (viola d'arc)

----
Francisco Guerrero
Si tus penas no pruebo (villanesca)

Antonio de Cabezón
Pavana (arpa)

----
Claudio Monteverdi
Si dolce è'l tormento (madrigal)
Quel Sguardo Sdegnosetto (scherzi musicali)
Lamento ’Arianna
Intèrprets
Elia Casanova, veu
Carles Magraner, viola d’arc
Lixsania Fernández, viola d’arc i violó
Sara Águeda, arpa

 

Anuncios